Brak internetu - światłowód
Z artykułu dowiesz się w jaki sposób sprawdzić ustawienia Internetu światłowodowego w urządzeniu oraz co może wpływać na jego brak działania.
W pierwszej kolejności sprawdź jak zachowują się diody na urządzeniu ONT (moduł optyczny) do którego jest podłączony kabel światłowodowy (urządzenie ONT jest również podłączone kablem LAN z routerem).
Problemy z brakiem Internetu:
Na urządzeniu ONT (moduł optyczny) świeci czerwona dioda.
- Sprawdź czy nie wysunął się z gniazda żaden kabel z modułu optycznego ONT, ewentualnie odepnij i podepnij raz jeszcze.
- Wykonaj restart poprzez odłączenie go od źródła prądu i ponownie podłączenie.
Na urządzeniu ONT (moduł optyczny) nie świeci żadna dioda
- Sprawdź czy urządzenie reaguje na przycisk włączania i wyłączania po jego naciśnięciu.
- Sprawdź źródło zasilania lub przełącz do innego gniazda z prądem.
Na urządzeniu ONT (moduł optyczny) świecą wszystkie diody na zielono
- Sprawdź czy nie wysunął się z gniazda kabel LAN łączący moduł optyczny ONT z routerem.
- W przypadku braku połączenia druga dioda (WAN) na routerze nie będzie się świecić.
- Odepnij i podepnij kabel raz jeszcze (powinno być słyszalne kliknięcie).
- Zweryfikuj czy po ponownym podpięciu kabla zaświeciła się dioda WAN.
Czy urządzenie nadal jest połączone z routerem?
- Jeśli korzystasz z Wi-Fi sprawdź w ustawieniach z jaką siecią jest połączone.
Porównaj nazwę sieci z tą podaną na naklejce na routerze.
Jeśli na liście dostępnych sieci nie widać tej właściwej, sprawdź czy na routerze świeci się dioda WLAN.
Jeśli nie, to może oznaczać, że Wi-Fi zostało wyłączone. By włączyć je ponownie naciśnij przycisk WLAN na froncie routera (Standard) lub na jego lewym boku (Premium).
Zweryfikuj czy po naciśnięciu dioda zaczęła świecić. - Jeśli korzystasz z połączenia przewodowego upewnij się czy na routerze świeci się dioda LAN.
Odepnij i podepnij kabel raz jeszcze (powinno być słyszalne kliknięcie).
Zweryfikuj czy po podpięciu kabla zaświeciła się dioda LAN.
Czy na routerze świeci się dioda ONLINE (model standard) lub @ (model Premium)
- Dioda się świeci, a mimo to nie ma dostępu do Internetu
Wyłącz i ponownie uruchom router.
Odczekaj 10 minut. - Dioda się NIE świeci.
Wyłącz oba urządzenia (Router oraz moduł optyczny ONT).
Następnie włącz ONT i odczekaj minutę.
Jeśli nie pojawiła się czerwona dioda na ONT włącz router.
Zweryfikuj czy dioda zaczęła świecić.
Czy ten artykuł był pomocny?