Wykonaj Speed Test swojego łącza internetowego
Przeprowadź test łącza internetowego, aby sprawdzić czy Twoja sieć ma odpowiednią prędkość!
T-Mobile numerem 1
Według SpeedTest.pl szósty rok z rzędu zwyciężamy w kategorii Internetu mobilnego.
W rankingach rocznych SpeedTest.pl w latach 2017-2022 T-Mobile Polska S.A. zwyciężył 6. rok z rzędu w kategorii Internetu mobilnego w ramach połączeń 3G, 4G i 5G.
Zasady przeprowadzania testów oraz wyniki rankingów rocznych na www.speedtest.pl. W testach zostały wykorzystane urządzenia mobilne/końcowe z systemem Android lub iOS takie jak smartfony i tablety.
Dlaczego warto wykonać test prędkości internetu?
Jeśli prędkość łącza internetowego jest za niska, skutkiem może być wolne wczytywanie się stron internetowych czy pobieranie plików, niemożność streamowania filmów i seriali w wysokiej jakości albo zawieszanie się połączenia. Wolny internet to również problemy w korzystaniu z domowej sieci przez kilku użytkowników jednocześnie.
Jak prawidłowo wykonać pomiar prędkości internetu, aby otrzymać najbardziej wiarygodny wynik?
Aby otrzymać najbardziej wiarygodne wyniki, test szybkości internetu najlepiej wykonać za pomocą połączenia kablowego pomiędzy komputerem a routerem. Dzięki czemu uzyskasz pozbawione zakłóceń wyniki – wykorzystanie Wi-Fi czy USB może być ograniczone limitem transferu danych. Test przeprowadź za pomocą najnowszej wersji przeglądarki, a jeśli korzystasz z laptopa, podłącz go do zasilacza. Przed rozpoczęciem pomiarów sprawdź, czy wyłączyłeś wszystkie aplikacje, które łączą się z siecią, oraz anulowałeś uruchomione aktualizacje. Pamiętaj, aby w trakcie testu inne urządzenia działające w Twoim domu nie korzystały z Internetu, a komputer nie był zawirusowany.
Jak zwiększyć szybkość łącza internetowego?
Prędkość internetu możesz zwiększyć przez ponowną konfigurację routera (zrobisz to z poziomu panelu administracyjnego urządzenia) bądź wyposażenie go w dodatkowe anteny. Jeśli sygnał jest zbyt słaby ze względu na zakłócenia, wynikające na przykład z obudowania routera, możesz przenieść sprzęt i ustawić wyżej niż dotychczas. Spróbuj również usunąć wirusy z komputera, przeprowadź aktualizację sterowników karty sieciowej czy systemu operacyjnego albo kup wzmacniacz sygnału. Jeśli mimo takich działań łącze nadal będzie wolne, pomyśl o zmianie sieci na przykład na superszybki internet światłowodowy od T-Mobile.