Regulamin usługi RCS

Prawa do użytkowania usługi RCS

1 Postanowienia ogólne


Usługa RCS jest świadczona przez Deutsche Telekom AG z siedzibą w Niemczech (dalej Deutsche Telekom), Friedrich-Ebert-Allee 140, 53113 Bonn, sąd rejonowy Bonn HRB6794, na rzecz klientów T-Mobile Polska S.A., (dalej T-Mobile Polska) z siedzibą w Warszawie, przy ul. Marynarskiej 12, kod pocztowy 02-674, wpisanej do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000391193, o kapitale zakładowym w wysokości 711 210 000 PLN (kapitał zakładowy opłacony w całości), NIP 526-10-40-567. Deutsche Telekom AG jest jedynym partnerem umownym Abonentów RCS i wyłącznie odpowiada za Usługi RCS. Korzystając z usługi RCS Deutsche Telekom, użytkownik potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi prawami użytkowania i je akceptuje.


2 Opis Usługi RCS


Usługa RCS jest oparta na standardzie RCS (Rich Communication Suite), usługach komunikacyjnych opartych na protokole IP, określonych przez GSMA (Global System for Mobile Communications Association).


Usługa RCS umożliwia wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych oraz udostępnianie plików o rozmiarze do 100 MB (takich jak zdjęcia, pliki wideo i audio, vCards oraz lokalizacje).


Usługa RCS umożliwia podgląd nadawcy wiadomości, a także czasu wysłania, otrzymania (dla wszystkich wiadomości) oraz odczytania ich (dla wiadomości na komunikatorze RCS).


W przypadku, gdy użytkownik i jego rozmówcy posiadają programy kompatybilne z systemem RCS, komunikaty tekstowe RCS oraz pliki będą wysyłane za pośrednictwem internetu. W przeciwnym razie wiadomości i pliki będą wysyłane za pomocą SMS-ów i MMS-ów.


Czat grupowy działa z maksymalnie 100 uczestnikami, którzy mają włączoną usługę RCS.


Użytkownik jest odpowiedzialny za treść przesyłanych przez siebie wiadomości, w tym za ich zgodność z prawem. W szczególności nie dopuszcza się przesyłania wiadomości o treści szkodliwej, obraźliwej lub niestosownej.


3 Warunki usługi RCS


Z usług RCS można korzystać tylko wtedy, gdy odpowiednie usługi są obsługiwane przez uczestniczące urządzenia i sieci.


RCS wymaga ponadto dostępności połączenia internetowego - albo za pośrednictwem WiFi, albo sieci komórkowej.


W przypadku, gdy użytkownik, korzystając z usługi RCS, wyśle wiadomość tekstową za pośrednictwem standardowej aplikacji komunikacyjnej urządzenia do innego użytkownika usług komunikacji elektronicznej, który nie korzysta z Usługi RCS lub nie korzystał z Usługi RCS przez dłuższy okres czasu, wiadomość taka może zostać dostarczona do takiego innego użytkownika w formie wiadomości SMS. Niektóre urządzenia wysyłają SMS po 5 minutach w przypadku, gdy wiadomość z czatu nie mogła zostać dostarczona.


Jeżeli użytkownik korzystający z Usługi RCS wysyła wiadomość tekstową zawierającą zdjęcie lub inną treść danych do innego użytkownika usług komunikacji elektronicznej, który nie korzysta z Usługi RCS lub nie korzystał z Usługi RCS przez dłuższy czas, wiadomość taka może, w zależności od rodzaju posiadanego telefonu komórkowego, zostać dostarczona do takiego użytkownika w formie MMS.


Za wysyłanie takich wiadomości SMS/MMS może być pobierana opłata zgodnie z cennikiem zależnym od modelu taryfowego aktywowanego na karcie SIM.


Z usług RCS mogą korzystać wyłącznie klienci korzystający z Usługi RCS lub klienci innych operatorów, którzy oferują podobną usługę zgodną ze standardem RCS i są połączeni z usługą RCS.


4 Prywatność danych


4.1 Postanowienia ogólne


Deutsche Telekom AG przywiązuje dużą wagę do ochrony danych osobowych użytkowników. Zawsze informujemy, jakie dane osobowe gromadzimy, w jaki sposób są one wykorzystywane i jak można wpływać na ten proces.


4.2 Gdzie mogę znaleźć informacje, które są dla mnie ważne?


Niniejszy dokument zawiera informacje związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych w trakcie świadczenia Usługi RCS. Dalsze informacje, w tym informacje dotyczące ochrony danych w odniesieniu do konkretnych produktów, dostępne są na stronie https://www.telekom.com/en/corporate-responsibility/data-protection-data-security/data-protection oraz https://www.telekom.com/en/deutsche-telekom/privacy-policy-1744.


4.3 Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych? Z kim powinienem się skontaktować w przypadku pytań dotyczących ochrony danych osobowych w Deutsche Telekom?


Deutsche Telekom AG (zwana dalej Deutsche Telekom), Friedrich-Ebert-Allee 140, 53113 Bonn działa jako administrator danych. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta lub z inspektorem ochrony danych Grupy, Dr. Claus D. Ulmer, Friedrich-Ebert-Allee 140, 53113 Bonn, Niemcy datenschutz@telekom.de.


4.4 Jakie prawa mi przysługują?


Mają Państwo prawo:

  1. Zażądać informacji na temat określonych kategorii danych osobowych, celu przetwarzania, ewentualnych odbiorców danych, przewidywanego okresu przechowywania (art. 15 RODO);
  2. Zażądać poprawienia lub uzupełnienia nieprawidłowych lub niekompletnych danych (art. 16 RODO);
  3. Wycofać zgodę w dowolnym momencie ze skutkiem na przyszłość (Art. 7 (3) RODO);
  4. Sprzeciwić się przetwarzaniu danych na podstawie uzasadnionych interesów, z powodów związanych z Państwa szczególną sytuacją (art. 21 (1) RODO);
  5. Zażądać usunięcia danych w niektórych przypadkach zgodnie z art. 17 RODO - zwłaszcza, jeśli dane nie są już niezbędne w odniesieniu do celów, dla których zostały zgromadzone lub są przetwarzane niezgodnie z prawem, lub wycofać zgodę zgodnie z (c) powyżej lub sprzeciwić się zgodnie z (d) powyżej;
  6. Zażądać w pewnych okolicznościach ograniczenia przetwarzania danych, jeśli usunięcie nie jest możliwe lub obowiązek usunięcia jest kwestionowany (art. 18 RODO);
  7. Przenieść dane, tzn. mogą Państwo otrzymać swoje dane, które nam Państwo przekazali, w powszechnie używanym i nadającym się do odczytu maszynowego formacie, jak np. CSV i mogą Państwo w razie potrzeby przekazać te dane innym osobom (art. 20 RODO);
  8. Złożyć skargę do właściwego organu nadzorczego w zakresie przetwarzania danych (w przypadku umów telekomunikacyjnych: niemiecki Federalny Pełnomocnik ds. Ochrony Danych i Wolności Informacji (Bundesbeauftragte für den Datenschutz und die Informationsfreiheit); w innych sprawach: Komisarz ds. Ochrony Danych i Wolności Informacji Nadrenii Północnej-Westfalii (Landesbeauftragter für den Datenschutz und die Informationsfreiheit Nordrhein-Westfalen).

4.5 Komu Deutsche Telekom przekazuje moje dane?


Przetwarzającym, czyli firmom, które angażujemy do przetwarzania danych w prawnie określonym zakresie zgodnie z art. 28 RODO (usługodawcy, agenci). W takim przypadku Deutsche Telekom również pozostaje odpowiedzialna za ochronę danych użytkownika. Angażujemy firmy zewnętrzne w szczególności w następujących obszarach: informatyka, sprzedaż, marketing, finanse, doradztwo, obsługa klienta, HR, logistyka, poligrafia.


Partnerom współpracującym, którzy na własną odpowiedzialność świadczą usługi na rzecz Państwa lub w związku z umową zawartą z Deutsche Telekom. Dzieje się tak w przypadku, gdy zlecają nam Państwo usługi u tych partnerów lub gdy wyrażają Państwo zgodę na włączenie partnera lub gdy włączamy partnera na podstawie zezwolenia prawnego.


Ze względu na zobowiązania prawne: W niektórych przypadkach jesteśmy prawnie zobowiązani do przekazania określonych danych do właściwego organu państwowego.


4.6 Gdzie są przetwarzane moje dane?


Co do zasady, Państwa dane są przetwarzane w Belgii oraz w innych krajach europejskich.


Jeśli w drodze wyjątku Państwa dane będą przetwarzane również w krajach spoza Unii Europejskiej (tj. w krajach trzecich), to dzieje się tak tylko wtedy, gdy udzielą Państwo na to wyraźnej zgody lub jest to wymagane, abyśmy mogli świadczyć Państwu usługi lub jest to nakazane przez prawo (art. 49 RODO). Ponadto Państwa dane są przetwarzane w krajach trzecich tylko wtedy, gdy określone środki zapewniają odpowiedni poziom ochrony danych (np. decyzja Komisji UE o adekwatności lub odpowiednie gwarancje, art. 44 i nast. RODO).

https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:039:0005:0018:pl:PDF


4.7 Czy moje dane są zabezpieczone?


Podjęliśmy szeroko zakrojone techniczne i operacyjne środki ostrożności, aby chronić Państwa dane przed nieuprawnionym dostępem i niewłaściwym wykorzystaniem. Usługa RCS może być używana za pośrednictwem sieci komórkowej lub połączenia WiFi. W obu przypadkach transmisja danych (wiadomości tekstowych, obrazów i innych formatów plików) jest szyfrowana.


4.8 Jakie dane są rejestrowane, jak są wykorzystywane i jak długo są przechowywane?


a)     W celu świadczenia uzgodnionych usług:


  • Przy rejestracji: Do rejestracji w usłudze wykorzystywany jest numer MSISDN. Telefon komórkowy z uprzednio zainstalowanym rozwiązaniem RCS (wbudowanym w klienta wiadomości urządzenia), automatycznie pobiera MSISDN z sieci. Dane te są niezbędne do komunikacji z innymi użytkownikami i są przechowywane na naszych serwerach tak długo, jak długo korzysta się z usługi. Jeżeli usługa nie jest wykorzystywana przez okres 31 dni dane są usuwane.
  • Podczas korzystania z programu komunikacji tekstowej z obsługą RCS: Podczas korzystania z programu (klienta), nasze serwery internetowe tymczasowo rejestrują adres IP komputera oraz inne cechy techniczne, takie jak żądany adres URL i nazwa pliku. Dane te są usuwane po zakończeniu każdej sesji internetowej.
  • Inne: Podczas procesu rejestracji wykorzystywane są pliki cookies. Gwarantuje to, że właściwe urządzenie wysyła do systemu kod dostępu, który otrzymujemy przez SMS. Podczas korzystania z usługi RCS smartfon sprawdza, czy kontakty zapisane w książce adresowej obsługują usługę RCS. Żądanie jest wysyłane do smartfona Państwa kontaktu i jeśli jest to urządzenie obsługujące RCS, urządzenie to wysyła stosowną odpowiedź. Wynik zostaje zapisany lokalnie na Państwa urządzeniu. Niektóre urządzenia / klienci wskazują to za pomocą ikony w kontaktach. W odróżnieniu od innych komunikatorów nie przechowujemy wyników Państwa zapytania, ani nie kopiujemy i nie przechowujemy Państwa książki adresowej na naszym serwerze. W przypadku korzystania z usługi RCS w czasie rzeczywistym sprawdzane jest, które usługi są obsługiwane przez Państwa rozmówcę.
  • Inne dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres lub adres e-mail, nie będą rejestrowane.

b)     Kiedy moje dane rejestracyjne zostaną usunięte?


  • Platforma usługowa przechowuje Państwa dane rejestracyjne przez okres 31 dni od usunięcia aplikacji. Po upływie tego czasu, zostaną one automatycznie usunięte.
  • W razie niepodłączenia do Usługi RCS przez 31 dni, niezależnie od tego, czy korzystają Państwo tylko z aplikacji, czy z urządzenia, na którym Usługa RCS została uprzednio zainstalowana.
  • W przypadku rozwiązania umowy o świadczenie usług telefonii komórkowej z operatorem.

4.9 Czy moje dane dotyczące lokalizacji są zapisywane?


  • Państwa lokalizacja będzie wykorzystywana (lub gromadzona) tylko wtedy, gdy wyrażą na to Państwo wyraźną zgodę i zażądają ustalenia lokalizacji za pośrednictwem programu komunikacyjnego, np. z zamiarem wysłania jej w wiadomości do znajomego.
  • Można tego dokonać zarówno podczas instalacji pobranej aplikacji RCS, jak i później w ustawieniach swojego urządzenia. Zgodę tę można w każdej chwili cofnąć w ustawieniach swojego urządzenia.

5 Opłaty


Dostęp do Usługi RCS nie podlega opłatom pobieranym przez Deutsche Telekom. Jednakże, podczas korzystania z usługi mogą pojawić się koszty (np. koszty wynikające z Państwa planu taryfowego na transmisję danych, lub opłaty za SMS/MMS w przypadku, gdy wiadomości czatu RCS i pliki nie są wysyłane przez Internet, zgodnie z Państwa planem taryfowym).


6 Trwała dezaktywacja usługi


Mogą Państwo dezaktywować Usługę RCS w dowolnym momencie w swoim programie komunikacyjnym na urządzeniu. W takim przypadku prosimy również usunąć aplikację w przypadku, gdy została ona pobrana. Deutsche Telekom jest uprawniona do zaprzestania świadczenia Usługi RCS w dowolnym momencie bez dodatkowych wyjaśnień. W takich przypadkach wiadomości i pliki będą wysyłane za pomocą SMS i MMS zgodnie z cennikiem Państwa operatora. W przypadku, gdy Deutsche Telekom podejmie decyzję o trwałym zaprzestaniu świadczenia Usługi RCS, zostaną Państwo o tym poinformowani z 30-dniowym wyprzedzeniem.


7 Postanowienia końcowe


O ile nie stoją temu na przeszkodzie przepisy prawne Polski i/lub bezwzględnie obowiązujące przepisy ochrony konsumenta Unii Europejskiej, do umowy o korzystanie z usługi RCS stosuje się prawo niemieckie.


8 Wersja wiążąca


Niniejsze Prawa do korzystania z Usługi RCS zawierane są w języku polskim i angielskim. W przypadku konfliktu pomiędzy wersją angielską a jakąkolwiek przetłumaczoną wersją niniejszych Praw, rozstrzygająca będzie angielska wersja językowa.


9 Reklamacje

Państwa reklamacje dotyczące świadczenia usługi RCS będą rozpatrywane przez dostawcę usługi - Deutsche Telekom. Jednakże, Państwa reklamacja powinna zostać przesłana do T-Mobile Polska za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres BOA@t-mobile.pl lub korzystając z innych sposobów kontaktu wymienionych na stronie www.t-mobile.pl.


W zgłoszeniu należy podać następujące informacje:


  • Opis reklamacji
  • Używane urządzenie
  • Numer telefonu komórkowego (MSISDN)

Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni.


Exploitation Rights for the RCS Service

1 General


The RCS Service is provided by the Germany-based Deutsche Telekom AG (hereinafter referred to as Deutsche Telekom), Friedrich-Ebert-Allee 140 , 53113 Bonn, district court Bonn HRB6794, for customers of T-Mobile Polska S.A., (hereinafter referred to as T-Mobile Polska), whose registered office is in Warsaw, at 12 Marynarska Str., postal code 02-674, and which is listed in the Register of Businesses at the Regional Court for the Capital City of Warsaw, 13th Economic Department of the National Court Register, under entry no. KRS 0000391193, with a share capital of 711 210 000 PLN (share capital paid up in full), NIP (VAT ID) 526-10-40-567. Deutsche Telekom AG is the only contractual partner of the RCS-Subscribers and only the Deutsche Telekom AG is responsible for the RCS Service. By using the RCS Service from Deutsche Telekom, you acknowledge that you have read, understood and agree to these exploitation rights.


2 Description of the RCSService


The RCS Service is based on the RCS (Rich Communication Suite) standard, IP based communication services specified by the GSMA (Global System for Mobile Communications Association).


The RCS Service enables sending and receiving text messages and sharing files with a size up to 100 Mbytes (such as photos, video and audio files, vCards, and locations).


The RCS Service allows you to see, who is writing a message and when a message is sent, delivered (for all messages) and read (for RCS chat messages).


If you and your contacts own RCS compatible clients and have enabled data usage, RCS chat messages and files will be sent over the Internet. Otherwise, messages and files will be sent via SMS and MMS.


Group chat works with up to 100 participants, who have enabled RCS.


You are responsible for the content of your messages. Therefore, it is your responsibility to ensure that the content of your communication through RCS correspond to the applicable laws. In particular, you have to ensure that the content of your messages is not harmful or offensive or objectionable.


3 RCS Service conditions


The RCS services can only be used where the relevant services are supported by the participating devices and networks.


RCS further requires the availability of an internet connection, either WiFi or a mobile network.


In case that a customer, using the RCS service, sends a text message via the standard messaging application of the device to another user of the electronic communication services who is not using the RCS Service or has not used the RCS Service for a longer period of time, such message may be delivered to such other user in form of an SMS. Some devices will send an SMS after 5 minutes in case the Chat Message could not be delivered.


If a customer using the RCS Service sends a text message with picture or other data content to other user of the electronic communication services who is not using the RCS Service or has not used the RCS Service for a longer period of time, such message may be, depending on type of mobile phone, delivered to such user in form of MMS.


Sending of such messages SMS/MMS may be charged in accordance with the pricelist depending on a tariff model activated on the SIM card.


The RCS services can be used only among customers using the RCS Service or customers of other operators which are offering a similar service in line with the RCS standard and are interconnected with the RCS service.


4 Data Privacy


4.1 General


Deutsche Telekom AG attaches great importance to protecting your personal data. We always inform you what personal data we collect, how your data is used, and how you can influence the process.


4.2 Where can I find the information that is important to me?


Current document provides information that are related to the processing of your privacy data during the provision of RCS Service. Further information, including information on data protection for specific products, is available at https://www.telekom.com/en/corporate-responsibility/data-protection-data-security/data-protection
and https://www.telekom.com/en/deutsche-telekom/privacy-policy-1744.


4.3 Who is responsible for data processing? Who should I contact if I have any queries regarding data privacy at Deutsche Telekom?


Deutsche Telekom AG (hereinafter referred to as Deutsche Telekom), Friedrich-Ebert-Allee 140, 53113 Bonn acts as the data controller. If you have any queries, please contact our Customer Services department or the Group Data Privacy Officer, Dr. Claus D. Ulmer, Friedrich-Ebert-Allee 140, 53113 Bonn, Germany datenschutz@telekom.de.


4.4 What rights do I have?


You have the right


  1. To request information on the categories of personal data concerned, the purpose of the processing, any recipients of the data, the envisaged storage period (Art. 15 GDPR);
  2. To request incorrect or incomplete data is rectified or supplemented (Art. 16 GDPR);
  3. To request incorrect or incomplete data is rectified or supplemented (Art. 16 GDPR);
  4. To withdraw consent at any time with effect for the future (Art. 7 (3) GDPR);
  5. To object to the processing of data on the grounds of legitimate interests, for reasons relating to your particular situation (Art 21 (1) GDPR);
  6. To request the erasure of data in certain cases under Art. 17 GDPR – especially if the data is no longer necessary in relation to the purposes for which it was collected or is unlawfully processed, or you withdraw your consent according to (c) above or objected according to (d) above;
  7. To demand under certain circumstances the restriction of data where erasure is not possible, or the erasure obligation is disputed (Art. 18 GDPR);
  8. To data portability, i.e. you can receive your data which you provided to us, in a commonly used and machine-readable format, such as CSV and can, where necessary, transmit the data to others (Art. 20 GDPR);
  9. To file a complaint with the competent supervisory authority regarding data processing (for telecommunications contracts: the German Federal Commissioner for Data Protection and Freedom of Information (Bundesbeauftragte für den Datenschutz und die Informationsfreiheit); for any other matters: State Commissioner for Data Protection and Freedom of Information North Rhine-Westphalia (Landesbeauftragter für den Datenschutz und die Informationsfreiheit Nordrhein-Westfalen).

4.5 Who does Deutsche Telekom pass my data on to?


To processors, i.e. companies we engage to process data within the legally defined scope, Art. 28 GDPR (service providers, agents). In this case, Deutsche Telekom also remains responsible for protecting your data. We engage companies particularly in the following areas: IT, sales, marketing, finance, consulting, customer services, HR, logistics, printing.

To cooperation partners who, on their own responsibility, provide services for you or in conjunction with your Deutsche Telekom contract. This is the case if you contract with us services from these partners or if you consent to the incorporation of the partner or if we incorporate the partner on the basis of legal permission.

Owing to legal obligations: In certain cases, we are legally obliged to transfer certain data to the requesting state authority.


4.6 Where is my data processed?


In general, your data is processed in Belgium and in other European countries.

If your data is also processed in countries outside the European Union (i.e. in third countries) by way of exception, this is done only if you have explicitly given your consent or it is required so we can provide you with services or it is prescribed by law (Art. 49 GDPR). Furthermore, your data is only processed in third countries if certain measures ensure a suitable level of data protection (e.g. EU Commission’s adequacy decision or suitable guarantees, Art. 44 ff. GDPR).

https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:039:0005:0018:pl:PDF

4.7 Is my data secured?


We have taken extensive technical and operational precautions to protect your data against unauthorized access and misuse. The RCS - Service can be used over mobile network or WiFi. In both cases the transmission of data (text messages, images and other file formats) is encrypted.


4.8 What data is recorded, how is it used and how long is it stored?


a)     To provide the agreed services:


  • At registration: To register for the service the MSISDN is used. A mobile phone with a preinstalled RCS solution (embedded within the messaging client of the device), automatically retrieves the MSISDN from the network. This data is required for communication with other users and is stored on our servers as long as the service is used. If the service is not used for a period of 31 days data is deleted.
  • When using RCS enabled messaging client: When you use the client, our web servers temporarily record the IP address of your computer and other technical features such as the requested URL and file name. This data is deleted after each Internet session is concluded.
  • Other: During the registration process cookies are used. This ensures that the right device is sending the pass code which you receive via SMS back to the system. During usage of the RCS - Service the Smartphone checks the contacts stored in your address book whether they are supporting RCS - Service. A request is sent to the smartphone of your contact and if it is an RCS capable device it answers as such. The result will be stored locally on your device. Some devices / clients are indicating this with an icon in your contacts. Different from the other messenger we neither store the result of your request nor copy and store your address book to our server. In case an RCS - Service is used it will be checked in real time which services are supported by your communication partner.
  • Other personal details such as your name, address or e-mail address will not be recorded.

b)     When will my registration data being deleted?


  • If you use a downloadable app, and then remove it, the service platform stores your registration for 31 days. After this period, we will delete it automatically.
  • If you are not connected to RCS - Service for 31 days, regardless of using the application only or the device preinstalled with the RCS - Service.
  • If you terminate the mobile phone contract with your service provider.

4.9 Will my location data be saved?


  • Your location will only be used (or collected) if you have explicitly given your consent and you request a localization through the messaging client, e. g. want to send it in a message to a friend.
  • You can do this either when you install a downloaded RCS app or later in the settings on your device. You can revoke this consent at any time in the settings on your device.

5 Charging


Access to RCS Service will not be charged by Deutsche Telekom. However, costs may incur while using the service (e.g. costs resulting from your data tariff plan, or SMS/MMS charging in case RCS chat messages and files are not sent over the Internet, as agreed with your network provider).


6 Permanent deactivation of the service


You can deactivate the RCS Service at any time within your Messaging client of your device. Please also delete the App in case you have downloaded an app. Deutsche Telekom shall be entitled to cease the RCS Service at any time without any additional explanation. In this case messages and files will be sent via SMS and MMS according to the pricelist of your provider. Should Deutsche Telekom decide to cease the RCS Service permanently you will be informed about this with 30 days’ notice period.


7 Closing provisions


 As far as legal provisions of Poland and / or mandatory consumer protection laws of the European Union do not preclude, German law is applied to the contract for the use of the RCS service.


8 Binding version


These Exploitation Rights for the RCS Service shall be executed in the Polish and English language. In case of a conflict between the English version and any translated version of these Exploitation Rights for the RCS Service, the English language version shall prevail.


9 Complaints


Your complaints concerning provision of RCS service will be considered by provider of the service – Deutsche Telekom. However, your complain shall be sent to T-Mobile Polska via an e-mail on address BOA@t-mobile.pl, or with use of other ways of contact enlisted on www.t-mobile.pl.


You need to provide your complaint with following information:


  • Complaint description
  • Used devise
  • Mobile telephone number (MSISDN)

The complaints shall be considered within 30 days.



Deutsche Telekom AG
01.01.2021