1. Czy mogę przenieść swój obecny numer do T‑Mobile od innego operatora?
Oczywiście, możesz przenieść swój numer telefonu do T‑Mobile. Wniosek o przeniesienie możesz złożyć już na 365 dni przed końcem umowy u obecnego operatora, a wszystkimi formalnościami (np. wypowiedzeniem umowy) zajmiemy się za Ciebie!
2. Ile trwa przeniesienie numeru do T‑Mobile?
Przenosząc do nas numer sam wybierasz termin przeniesienia numeru. Jeśli posiadasz umowę terminową możesz wybrać jedną z trzech dostępnych opcji przeniesienia:
- w wybranym przez Ciebie dniu - w takim przypadku pamiętaj jednak, że Twój obecny operator może naliczyć opłatę za niezachowanie okresu wypowiedzenia przewidzianego umowę oraz opłatę za przedterminowe rozwiązanie umowy,
- z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z Twoim obecnym operatorem,
- z końcem obowiązującej umowy z obecnym operatorem,
Jeśli posiadasz numer na kartę, wskazujesz dzień, w którym chcesz przenieść numer. Przeniesienie może nastąpić nawet następnego dnia po złożeniu wniosku o przeniesienie.
3. Jeżeli przeniosę swój numer telefonu do T‑Mobile, czy będą mi działały wszystkie usługi, które miałem u poprzedniego operatora?
Przenoszenie numeru dotyczy przeniesienia samego numeru a nie usług, które posiadasz u poprzedniego operatora. Po przeniesieniu do T‑Mobile można korzystać ze wszystkich usług dostępnych w ofercie T‑Mobile.
4. Jakie dokumenty należy podpisać w celu przeniesienia numeru do T‑Mobile?
Jeśli przenosisz numer abonamentowy, wystarczy, że podpiszesz umowę, jest w niej zawarty Wniosek o przeniesienie numeru do T‑Mobile. Przenosząc numer do systemu na kartę podpisujesz Wniosek o przeniesienie numeru do T‑Mobile i kartę rejestracyjną. Podpisując dokumenty to My załatwimy za Ciebie wszystkie formalności.
Jeżeli wybrałeś przeniesienie w sklepie T‑Mobile, konsultant pomoże Ci wypełnić dokumenty dotyczące przeniesienia. Przenosisz numer przez naszą stronę internetową lub po kontakcie z Biurem Obsługi Abonenta? Kurier dostarczy Ci komplet dokumentów.
5. Co to jest numer tymczasowy?
To numer, który otrzymujesz w chwili podpisania umowy z T‑Mobile, możesz z niego korzystać do czasu przeniesienia Twojego numeru. We wskazanym dniu przeniesienia automatycznie zastąpimy go numerem docelowym. Karta SIM z numerem tymczasowym pozwoli Ci korzystać z usług T‑Mobile do czasu przeniesienia właściwego numeru. W dniu przeniesienia Twoja obecna karta SIM przestanie działać, a numer przenoszony zacznie działać na karcie SIM, którą od nas otrzymałeś.
6. Jak się dowiem, kiedy mój numer będzie przeniesiony?
Poinformujemy Cię o terminie przeniesienia SMSem, mailem lub telefonicznie – wybierz sam przy zawieraniu umowy!
7. Mam umowę terminową u obecnego operatora. Kiedy mogę przenieść numer do T‑Mobile?
Umowę z wnioskiem o przeniesienie możesz podpisać nawet na 12 miesięcy przed końcem umowy z Twoim obecnym operatorem. Dostaniesz od nas numer tymczasowy, z którego możesz korzystać, a wniosek o przeniesienie wyślemy do Twojego operatora, zgodnie z obecnymi regulacjami, na 120 dni przed datą zakończenia umowy z obecnym dostawcą. Po podpisaniu umowy i wniosku o przeniesienie, wszystkie formalności zawiązane z przeniesieniem numeru, w tym rozwiązanie umowy z Twoim dostawcą, zrealizujemy za Ciebie. Poinformujemy Cię o etapach przeniesienia w wybrany przez Ciebie sposób: wiadomością sms, email lub telefonicznie.
8. Korzystam z numeru, który nie jest zarejestrowany na mnie, czy mogę przenieść numer do T‑Mobile?
Tak, jest to możliwe, w tym celu zapraszamy Ciebie oraz obecnego właściciela numeru do dowolnego punktu T‑Mobile. Wystarczy, że przy podpisaniu umowy wraz z dotychczasowym właścicielem numeru podpiszecie oświadczenie o przekazaniu numeru. Resztę formalności wykonamy za Was. Dzięki temu nie będziecie musieli realizować cesji u dotychczasowego operatora. Proces jest dostępny dla osób fizycznych oraz jednoosobowych działalności gospodarczych.
9. Jakie dane są potrzebne do przeniesienia numeru?
Przy składaniu wniosku o przeniesienie niezbędne jest:
- Imię i nazwisko właściciela numeru lub nazwa firmy,
- PESEL w przypadku osób fizycznych lub numer dokumentu tożsamości w przypadku osób nieposiadających numeru PESEL,
- NIP/REGON jeśli numer jest zarejestrowany na firmę,
- Typ kontraktu, który posiadasz u obecnego operatora: abonament lub na kartę, pamiętaj, że numery w systemie MIX są traktowane jak numery abonamentowe,
- Numer kontraktowy lub adres email do kontaktu.
10. Ile zapłacę za przeniesienie numeru?
Przeniesienie numeru jest usługą bezpłatną.
11. Czy mogę anulować wniosek o przeniesienie?
Wniosek o przeniesienie możesz anulować najpóźniej na 2 dni przed planowaną datą przeniesienia. Wystarczy, że złożysz taką dyspozycję w dowolnym punkcie T‑Mobile lub prześlesz mailem na adres boa@t-mobile.pl. Zlecenie anulowania przeniesienia możesz także przekazać swojemu obecnemu operatorowi.
12. Czy będę płacił rachunki za numer tymczasowy w T‑Mobile i za przenoszony numer u obecnego operatora?
Do dnia przeniesienia numeru nie ponosisz opłat abonamentowych na numerze tymczasowym dzięki usłudze Zawieszenia abonamentu. Opłaty na Twojej umowie zaczniemy naliczać po przeniesieniu numeru.