Kod PIN i PUK
Z artykułu dowiesz się co to jest kod PIN i kod PUK, gdzie znaleźć te kody oraz jak samodzielnie odblokować kartę SIM.
Spis treści:
Co to jest kod PIN i kod PUK?
Kod PIN to kod niezbędny do:
- odblokowania/uruchomienia karty SIM po jej po włożeniu do urządzenia
- uruchomienia telefonu po jego wyłączeniu
Kod PUK to kod służący do:
- odblokowania kodu PIN,
komunikat na urządzeniu pojawia się po 3-krotnym błędnym podaniu kodu PIN - zmiany kodu PIN
Ważne: Wyróżniamy kod PIN1 i PUK1 (głównie funkcje odblokowania telefonu) oraz PIN2 i PUK 2 (np. do zerowaniu licznika kosztów połączeń lub innych funkcji w zależności od urządzenia).
Ważne: Dziesięciokrotne wpisanie błędnie kodu PUK blokuje kartę SIM w sposób nieodwracalny i będzie ona wymagała wyrobienia duplikatu karty SIM, wówczas należy udać się do Sklepu T-Mobile. Lista Sklepów dostępna jest tutaj.
Gdzie w materiałach od T-Mobile znajdę kod PUK?
PUK to kod potrzebny do odblokowania karty SIM.
Kod PUK znajduje się na plastikowej karcie, z której wyłamuje się kartę SIM przed włożeniem do gniazda w telefonie.
Jak odzyskać kod PUK w telefonicznym serwisie automatycznym?
Kod PUK odzyskasz również w telefonicznym serwisie automatycznym, dzwoniąc z telefonu komórkowego lub innego na infolinię dla klientów:
- abonamentowych 602 900 000 (z telefonu stacjonarnego nr 00 48 602 900 000)
- prepaid i Mix 602960200 (z telefonu stacjonarnego nr 00 48 602 900 000)
-
1Po połączeniu z serwisem wybierz z menu Sprawy techniczne
-
2Następnie słuchaj uważnie dalszy zapowiedzi głosowych
-
3Podaj numeru telefonu, do którego chcesz odzyskać kod PUK oraz numer PESEL lub inne dane osoby, na którą zarejestrowana jest ta karta SIM
Ważne: Przygotuj PESEL i numer dowodu osobistego.
Jak odblokować kartę SIM?
Do odblokowania kodu PIN służy kod PUK.
-
1Po wpisaniu PUK na wyświetlaczu telefonu pojawi się komunikat o ustanowienie nowego kodu PIN.
-
2Wpisz nowy kod PIN.
-
3Potwierdź nowy kod PIN.
Jeśli mimo wszystko nie możesz skonfigurować swojego telefonu – zadzwoń do naszego Wsparcia Technicznego (TECH DESK). Konsultanci doradzą w obsłudze Twojego telefonu
Tech Desk:
- z telefonu sieci T-Mobile *7242 (2,46 zł brutto/minuta)
- z telefonów komórkowych innych sieci 708477242 (2,58 zł brutto/minuta)
Pomoc techniczna dostępna również pod numerem Obsługi Klienta:
- Klient indywidualny: 602 900 000 / (22) 413 69 96
- na kartę i Mix: *9602 (z T-Mobile na kartę i MIX), 602 960 200 (z innych numerów)
Sprawdź koszty połączeń z obsługą klienta
Ważne: Dziesięciokrotne wpisanie błędnie kodu PUK1 blokuje kartę SIM w sposób nieodwracalny i będzie ona wymagała wyrobienia duplikatu karty SIM, wówczas należy udać się do Sklepu T-Mobile. Lista Sklepów dostępna jest tu.
Czy ten artykuł był pomocny?