Spadek prędkości transmisji Internetu mobilnego
Z artykułu dowiesz się w jaki sposób sprawdzić ustawienia sieci i usług w urządzeniu oraz na co warto zwrócić uwagę, gdy zauważysz spadek prędkości transmisji danych podczas korzystania z Internetu.
Spis treści:
Pakiet danych
Jeśli Internet w urządzeniu działa powoli sprawdź czy Twój pakiet danych został wykorzystany?
- w aplikacji mobilnej Mój T-Mobile
Jeśli nie używasz aplikacji zachęcamy do pobrania jej ze sklepu (Google Play lub App Store)
http://www.t-mobile.pl/aplikacja - w serwisie Mój T‑Mobile na stronie
www
jeśli nie masz konta – zachęcamy do jego założenia – to bardzo proste link
https://www.t-mobile.pl/logowanie
Jeśli pakiet danych został wykorzystany możesz dokupić dodatkową paczkę w/w serwisach w opcji Usługi dodatkowe.
Ważne: W aplikacji T-mobile możesz:
• Sprawdzać status usług oraz kupować i zarządzać usługami dodatkowymi
• Opłacać faktury i doładowania przelewem lub kartą
• Zarządzać wieloma numerami
• Odbierać w każdy piątek bezpłatne bonusy Happy Friday
Technologie transmisji danych
Jeśli Internat działa bardzo powoli sprawdź oraz w razie potrzeby zmień w ustawieniach urządzenia rodzaj sieci z jaką jest połączony sprzęt: Ustawienia > Sieci komórkowe > Opcje danych
Aktualnie możesz korzystać z technologii transmisji danych:
- 2G (GPRS/EDGE), służy głównie do połączeń głosowych, transfer danych będzie stabilny ale powolny,
- 3G lub 4G jest dużo lepszym rozwiązaniem do korzystania z Internetu – wybierz opcję automatycznego trybu pracy sieci w menu Ustawienia > Sieci komórkowe > Opcje danych,
- 5G jest obecnie najszybszym dostępnym Internetem mobilnym, którego zasięg cały czas rozwijamy (obecnie głównie duże aglomeracje).
Ograniczenia sieci, sprzętu i przeglądarki
Sieć komórkowa:
- szybkość przesyłania danych zależy np. od ilości urządzeń korzystających z danego nadajnika, możliwości technologicznych urządzenia.
Sieci Wi-Fi w dużym zagęszczeniu innych urządzeń (bloki mieszkalne):
- problemem może być duże zagęszczeniem nakładających się na siebie sieci Wi-Fi z różnych mieszkań.
Skorzystaj z aplikacji (Android lub iOS) i sprawdź jaki kanał Wi-Fi jest najbardziej obciążony (najczęściej routery są ustawione na automatyczny wybór kanału i same decydują, z którego korzystają). Ręcznie zmień kanał w konfiguracji urządzenia (do wyboru są zazwyczaj od 1 do 12-15).
Wiele osób/urządzeń podłączonych do jednej sieci Wi-Fi:
- współdzielenie sieci z innymi domownikami – np. ktoś ogląda film w bardzo wysokiej jakości, programuje inteligentny robot sprzątający - wtedy domowe Wi-Fi może działać o wiele wolniej,
- do sieci domowej podłączony jest nie tylko nasz smartfon i komputer, ale też wiele innych sprzętów - telewizory, lodówki czy inne urządzenia domowe.
Sprzęt:
- korzystanie z usług sieciowych jest zależne również od jakości i parametrów samego urządzenia (np. procesor, pamięć RAM).
Ilość otwartych zakładek/kart w przeglądarce Internetowej, ilość aplikacji w telefonie:
- pozamykaj niepotrzebne zakładki/karty - dzięki temu przeglądarka może zauważalnie przyspieszyć.
Czy ten artykuł był pomocny?