Poradnik dla użytkownika
Ubezpieczenie telefonu – dlaczego warto?
Zabezpiecz swój telefon przed nieprzewidzianymi sytuacjami! Nasz artykuł pokaże Ci, jak i gdzie możesz ubezpieczyć swój cenny smartfon. Przeczytasz o różnych rodzajach ubezpieczeń dostępnych na rynku, w tym ubezpieczeniach od kradzieży, uszkodzeń czy zalania. Nie ryzykuj straty – przeczytaj nasz artykuł, aby zapewnić sobie pełne zabezpieczenie telefonu i spokój ducha w każdej sytuacji!
Czy warto ubezpieczyć telefon?
Kupiłeś smartfon i interesuje Cię ubezpieczenie telefonu? Czy warto wykupić polisę? – to pytanie, które na pewno sobie zadajesz. Ubezpieczenie telefonu jest korzystne, gdyż:
- Zapewnia ochronę w przypadku uszkodzenia sprzętu – etui czy szkło hartowane zabezpieczają przed wieloma zagrożeniami, jednak nie są skuteczne na przykład wówczas, gdy telefon upadnie na ziemię z dużej wysokości i dojdzie do uszkodzenia systemu albo ekran zostanie zalany podczas ulewy.
- Umożliwia odzyskanie pieniędzy w obliczu kradzieży albo zgubienia smartfona – w takich sytuacjach, jeśli nie masz polisy, musisz kupić nowy smartfon, co wiąże się z konkretnym wydatkiem; może to być szczególnie dotkliwe, jeśli niedawno nabyłeś nowy, drogi telefon.
- Da Ci spokój podczas częstych podróży, żeglowania czy biegania z telefonem, gdy smartfon może przez przypadek wypaść Ci z ręki.
Jeśli interesuje Cię to, jak ubezpieczyć telefon, taka opcja jest warta rozważenia także wtedy, gdy w domu przebywają małe dzieci. W każdej chwili mogą one uszkodzić smartfon, na przykład w wyniku strącenia ciężkiego przedmiotu na wyświetlacz urządzenia.
Wykupienie ubezpieczenia telefonu zalecamy w przypadku droższych smartfonów. Ze względu na atrakcyjne stawki polisę może nabyć każda osoba, która chce mieć spokojną głowę w trakcie eksploatacji urządzenia.
Sprawdź, dlaczego warto wybrać internet mobilny bez limitu danych >>
Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?
Pewnie zastanawiasz się, czy ubezpieczenie telefonu obejmuje pęknięcie ekranu albo zgubienie sprzętu. Polisa może mieć różny zakres i obejmować wszystkie albo pojedyncze zdarzenia. Dotyczy to:
- kradzieży w domu czy mieszkaniu, do czego może dojść podczas włamania;
- rabunku, który obejmuje kradzież smartfona z wymuszeniem, na przykład siłowym, poza nieruchomością;
- awarii po ustaniu gwarancji;
- przepięcia, do którego doszło podczas ładowania telefonu;
- zdarzeń losowych, takich jak pożar, powódź czy wybuch – dotyczy to również uderzenia pioruna, którego skutkiem jest spięcie elektryczne;
- zalania – może zdarzyć się, że ekran zostanie zniszczony w wyniku przedostania się wody opadowej przez otwarte okno na poddaszu;
- zgubienia urządzenia;
- zniszczenia sprzętu przez inną osobę.
Gdy szukasz informacji na temat tego, czy można ubezpieczyć telefon po zakupie i co obejmuje polisa, pamiętaj, że ochroną możesz objąć wszystkie elementy telefonu bądź wybrane z nich, na przykład wyświetlacz. Zanim zdecydujesz się na konkretną ofertę, sprawdź:
- jej zakres, a szczególnie to, czy w razie zdarzenia wypłacana jest suma, która odpowiada wartości smartfona;
- warunki cenowe – koszt zależy od wartości telefonu oraz zakresu i czasu ubezpieczenia.
Warto wziąć pod uwagę również dodatkowe usługi, obejmujące na przykład zwrot kosztów połączeń w przypadku nieuprawnionego użycia albo bezpłatne wydanie urządzenia zastępczego na czas naprawy.
Zobacz, jak możesz łatwo przesłać dane z telefonu na laptop lub inne urządzenie >>
Gdzie można wykupić ubezpieczenie telefonu?
Jeśli nie wiesz, gdzie ubezpieczyć telefon, masz do wyboru trzy opcje. Chodzi o zakup polisy:
- w placówce ubezpieczeniowej – możesz zdecydować się na odrębne ubezpieczenie albo włączenie telefonu do polisy mieszkaniowej;
- w sklepie ze sprzętem RTV i AGD;
- przez internet, na przykład w porównywarce ubezpieczeń.
Pamiętaj, że w porównywarce oraz u agenta porównasz poszczególne oferty i na przykład sprawdzisz, ile kosztuje ubezpieczenie telefonu w różnych towarzystwach oraz jaki jest jego zakres, co pozwoli Ci wybrać pakiet najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb. Takiej możliwości zwykle nie ma w sklepach RTV i AGD, gdzie trzeba nabyć konkretną polisę – możesz ewentualnie zdecydować się na jeden z wariantów, czyli podstawowy bądź pełny (rozszerzony).
Jak postąpić po utracie lub uszkodzeniu telefonu?
Jeśli zgubiłeś telefon, został Ci on skradziony bądź doszło do jego uszkodzenia i wcześniej wykupiłeś polisę, odszkodowanie od ubezpieczyciela otrzymasz, gdy:
- podasz dane osobowe;
- przedstawisz numer polisy;
- dokonasz opisu zdarzenia.
Takie informacje możesz przekazać telefonicznie albo mailowo bądź w trakcie wizyty w placówce stacjonarnej. Pamiętaj, że podczas użytkowania smartfona ważne jest nie tylko to, czy warto ubezpieczyć telefon, ale również w jaki sposób postąpić, gdy urządzenie zniknęło lub zostało uszkodzone. W takiej sytuacji spróbuj je zlokalizować, na przykład za pomocą aplikacji Find my Phone, dostępnej w sklepie Google Play, a także zablokuj kartę SIM i płatności mobilne. Nie zapomnij również zmienić haseł dostępowych do poszczególnych usług. Takie działania zapobiegną nieuprawnionemu korzystaniu ze smartfona przez osoby trzecie, a nawet kradzieży danych przez przestępców.