Nie działa mi telefon. Co zrobić?

Krzysztof Sagański

Telefony czasami szwankują. Niestety, trudno zabezpieczyć się przed ewentualną awarią naszego mobilnego urządzenia, bo technologia bywa złośliwa. I to niezależnie czy mamy do czynienia z iPhone, Samsungiem, Sony, HTC czy Nokią. Jednak zanim zabierzemy nasz telefon do salonu warto sprawdzić czy jesteśmy w stanie sami przywrócić go do życia.
W tym poradniku chcemy Wam opowiedzieć co zrobić, jeżeli nasze urządzenie mobilne zaczyna szwankować.

Na początek podpowiemy jakie czynności możemy wykonać sami, aby nie musieć jechać do salonu. To zaoszczędzi nam sporo zachodu i cennego czasu. Oto kilka naszych wskazówek.

1. Podłącz urządzenie do ładowarki i pozostaw na dłuższy czas do naładowania. Nasz smartfon lub tablet mógł intensywnie działać przez kilka godzin, co kompletnie go wyczerpało.

2. Wyłącz i włącz sprzęt. To naprawdę pomaga! Mamy XXI w., ale sporo urządzeń nadal działa na przysłowiową "korbkę".

3. Jeśli jest to możliwe spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne. Pamiętaj jednak o zachowaniu najważniejszych danych.

4. Sprawdź i zainstaluj dostępne aktualizacje oprogramowania. Z najnowszym oprogramowaniem nasze urządzenie może działać szybciej i płynniej. Wiadomości o aktualizacjach szukajcie tutaj.

5. Podłącz urządzenie do komputera i wykonaj synchronizację.

6. Sprawdź czy na stronie producenta nie ma informacji dotyczących danego problemu. W końcu kto najlepiej zna swój produkt jak nie producent?

7. Skontaktuj się z infolinią T-Mobile. Wszystkie numery znajdziecie tutaj. Dodatkowo przez T-Mobile Trendy możecie napisać do naszego konsultanta. Wejdźcie tutaj. Pamiętajcie, że większość problemów można łatwo i szybko rozwiązać bez konieczności wysyłania urządzenia do naprawy.

W przypadku szwankującego smartfona spróbujmy "uzdrowić" go sami. Jeżeli nie uda nam się nic zdziałać, skontaktujmy się z salonem T-Mobile!

Co zrobić jeżeli nic nie pomaga?  

Jeśli żadna z powyższych czynności nie pomogła lub Twoje urządzenie jest uszkodzone mechanicznie zapraszamy do najbliższego sklepu T-Mobile w którym zostaniesz fachowo obsłużony oraz dostaniesz telefon zastępczy na czas naprawy.  Możesz również zgłosić się bezpośrednio do serwisu producenta.

Co zabrać ze sobą w czasie reklamacji?- Urządzenie i akcesoria (jeśli usterka dotyczy ładowania to zabierz ładowarkę, jeśli jest problem z dźwiękiem to zabierz słuchawki) - Dokument potwierdzający zakup urządzenia (faktura, paragon, umowa z operatorem) oraz kartę gwarancyjną. W przypadku gdy nie potrafisz odnaleźć dokumentów potwierdzających zakupu nie martw się -  skontaktuj się ze sklepem T-Mobile, jeżeli będzie to możliwe postaramy się odnaleźć dokumenty potwierdzające zakup i które wydamy w formie duplikatu oczywiście jeżeli są wystawione na Ciebie. WAŻNE! Przed oddaniem sprzętu do serwisu koniecznie wykonaj kopię ważnych dla Ciebie danych. Wysyłka uszkodzonego urządzenia kurierem Jeśli będziesz wysyłać urządzenie za pośrednictwem kuriera zapakuj bezpiecznie urządzenie w oryginalne opakowanie producenta lub opakowanie zastępcze.

Upewnij się ze urządzenie nie przemieszcza się wewnątrz opakowania zewnętrznego – może to spowodować uszkodzenia w transporcie. Dopilnuj poprawnego wypełnienia listu przewozowego, w polu uwagi na liście przewozowym koniecznie zapisz model i numer seryjny wysyłanego urządzenia. 
Odbierając naprawiony sprzęt z serwisu sprawdź dokładnie przesyłkę przy kurierze. Ewentualne późniejsze reklamacje dotyczące paczki mogą nie zostać uwzględnione.

Fot. Fotolia
smartfony
tablety
aktualizacja systemu
ładowarki
synchronizacja
naprawa smartfonu
reklamacja
ustawienia fabryczne
aktualizacja oprogramowania