iBOA i MiBOA - najczęściej zadawane pytania

Małgorzata Milian-Lewicka

Zebraliśmy w jednym miejscu odpowiedzi na wszystkie pytania, z jakimi zwracacie się do nas, pytając o zarówno internetowe Biuro Obsługi Abonenta, jak i jego mobilnego brata – MiBOA.
I. IBOA - INTERNETOWE BIURO OBSŁUGI ABONENTÓW - PYTANIA OGÓLNE

1.    Kto ma dostęp do Internetowego Biura Obsługi?

W zasadzie każdy klient, który ma aktywną kartę SIM.

2.    Jak się dostać do Internetowego Biura Obsługi?

Wystarczy wpisać numer telefonu i postępować zgodnie z wyświetlanymi komunikatami.

3. Co daje Internetowe Biuro Obsługi Klienta, po co się tam logować?

Aby sprawdzić stan kosztów, zobaczyć jakie usługi są włączone. Korzystanie z Internetowego Biura Obsługi daje możliwość samodzielnego zarządzania własnym kontem. Oczywiście każdy rodzaj karty, taryfy ma dostęp do informacji i możliwości dedykowane dla siebie. Czyli na przykład Klienci abonamentowi mogą włączyć usługę F@aktura na email, a Klienci Tak Tak T-Mobile na kartę ponieważ nie mają faktur nie mają dostępu do takiej usługi.

4.    Jak zalogować się do iBOA?
Klienci prywatni z kartami abonamentowymi - w przypadku większości Klientów
prywatnych wystarczy, że wpiszą swój numer telefonu, a potem hasło
jednorazowe przesyłane przez system SMS-em.
Klienci biznesowi z kartami abonamentowymi: od Klientów biznesowych
wymagamy dodatkowo podania BOA Kod-u. Podobna sytuacja dotyczy Klienta prywatnego, jeśli ustawi sobie polecenie, aby system prosił o podanie BOA Kod-u.

Klienci Tak-Tak T-Mobile na kartę i Klienci Mix: wystarczy wpisać numer telefonu,
potem BOA Kod. Jednak, gdy klient Tak Tak T-Mobile na kartę lub Mix nie
pamięta BOA Kod-u, może skorzystać z opcji smsowego przypomnienia BOA kodu.
Dzięki temu na swój telefon dostanie BOA Kod, a po wpisaniu go do serwisu jednorazowe hasło do logowania. Czyli tak naprawdę wystarczy mieć swój telefon przy sobie.

5.    Czy korzystanie z iBOA jest bezpłatne? Czy przysyłane na mój numer SMS-y z jednorazowymi hasłami obciążą mój rachunek?

Tak iBOA jest całkowicie bezpłatne.

6.    Dlaczego przerwało mi połączenie z iBOA?

Połączenie z serwisem, przy braku aktywności klienta, przerywane jest po10 minutach ze względów bezpieczeństwa.

7.     Dlaczego, gdy wpisuję numer telefonu w oknie logowania, wyskakuje mi komunikat "taryfa, z której korzystasz nie jest uprawniona"?

Okno logowania na trzy zakładki ABONAMENT, TAK TAK/MIX i blueconnect na kartę. Należy zwrócić uwagę, w której zakładce wpisujemy swój numer telefonu. Ten komunikat, np. pojawi się, gdy wpiszemy numer Tak Tak w zakładce dla telefonów abonamentowych. Jest to najczęstszy przypadek. Może się też zdarzyć, że posiadasz taryfę, która nie ma dostępu do usługi iBOA.

8.    Co to jest BOA Kod?

Pierwszy BOA Kod to cztery ostatnie cyfry kodu PUK, dołączonego do karty SIM. W każdej chwili BOA Kod można zmienić po zalogowaniu do iBOA na własny czterocyfrowy numer lub wyłączyć jego żądanie podczas logowania. Wtedy logowanie opiera się na podaniu numeru telefonu i wprowadzeniu otrzymanego hasła jednorazowego w SMS.

9.    Dlaczego zablokowano mi dostęp do iBOA i kiedy będę mógł znowu z niego korzystać?

Trzykrotne błędnie wpisane jednorazowego  hasła lub BOA Kodu blokuje dostęp na 30 minut. To standardowa procedura bezpieczeństwa. Jeśli tak się stało odczekaj 30 minut i wprowadź nowe hasło jednorazowe (i poprawny BOA KOD jeśli jest wymagany).

10.    Skąd mam wziąć hasło jednorazowe wymagane przy logowaniu do iBOA?

Hasło jednorazowe jest przesyłane SMS-em, na podany podczas logowania numer telefonu.

11.    Dlaczego nie mogę zalogować się do iBOA z jednorazowym hasłem przesłanym na mój numer?

Hasło to jest ważne przez 3 minuty, jeśli w tym czasie nie wykorzystasz hasła jednorazowego, będziesz musiał spróbować jeszcze raz.

12. Czy można włączyć lub  wyłączyć żądanie BOA Kodu przy każdym logowaniu? Taka opcja jest możliwa. Można to ustawić w zakładce Moje Dane lub zmienić na łatwiejszy do zapamiętania.

II. IBOA Klienci abonamentowi - F@KTURA I RACHUNKI

1.    Czy przez iBOA mogę uruchomić usługę f@ktury?

Tak. W zakładce Usługi – Usługi finansowe

2.    Jak w iBOA sprawdzić bieżące koszty połączeń i usług od ostatniej faktury?

Wystarczy kliknąć w zakładkę Lista Połączeń. Pozostałe środki w ramach abonamentu można zobaczyć, klikając w podmenu zakładki Lista Połączeń -> Wykorzystanie limitów

3.    Jak sprawdzić kwotę ostatniej zaksięgowanej wpłaty i po jakim czasie informacja ta pojawi się w iBOA?

Informacja pojawia się bezpośrednio po zaksięgowaniu wpłaty przez PTC. Informacja o statusie płatności faktur znajduje się w zakładce Płatności.

4.    W jakim czasie po wystawieniu f@ktura będzie dostępna w iBOA?

Faktura jest dostępna dla klienta od razu po jej wystawieniu w systemach księgowych PTC

5.    Jeśli włączę f@kturę na koncie, na którym jest kilka numerów, to czy, logując się na iBOA, będą widoczne rachunki szczegółowe dla wszystkich numerów?

Nie, widoczny będzie tylko rachunek szczegółowy dla numeru, na który się zalogowałeś, aby obejrzeć pozostałe rachunki należy zalogować się na każdy numer osobno. Wystarczy raz zalogować się na każdy z tych numerów, którymi chcemy zarządzać i podać numer telefonu administratora, który to będzie miał uprawnienia do zarządzania. Administratorem może być tylko numer abonamentowy T-Mobile. Administrator zawsze loguje się na swój numer telefonu i widzi nie tylko konto swojego numeru ale również te konta(te numery,) które nadały mu uprawnienia administratorskie.

6.    Jak długo faktury i rachunki szczegółowe przechowywane są w iBOA?

W iBOA przeanalizujesz dotychczasowe faktury oraz rachunki szczegółowe, wystawione w ciągu ostatnich 18 miesięcy

7.    Czy Klient korzystający dotąd z f@ktury w serwisie iBOA może skorzystać również f@ktury na e-mail?

Oczywiście, e-mail jest po prostu dodatkowym kanałem dostępu do tej samej f@ktury, którą można oglądać w serwisie iBOA.

III. IBOA Klienci abonamentowi - USŁUGI

 1.  Czy w iBOA można samodzielnie dostosować swój plan taryfowy? Jak to zrobić?


Klient ma możliwość migracji na wyższą taryfę niż obecnie posiadana. Dodatkowo może dowolnie zarządzać posiadanymi usługami – oczywiście w ramach tego, na co zezwala regulamin danej taryfy.

2.    Czy przez iBOA można przedłużyć umowę abonencką? Jak to zrobić?

Tak, jest to możliwe – przedłużając umowę przez iBOA, otrzymasz najkorzystniejsze warunki. Jak to zrobić, pokazuje krok po kroku poniższy schemat. Więcej informacji – tutaj.

Informacja o dostępności oferty retencyjnej pojawia się na głównej stronie po zalogowaniu do iBOA. Dodatkowo przedłużając umowę przez iBOA klient zyskuje dodatkowe benefity:

Zniżki na wybrane telefony
Dodatkowe 300 min do T-Mobile jeżeli wybierze opcję przedłużenia umowy bez telefonu Bezpłatną przesyłkę kurierską

Jednocześnie Klienci aneksujący się w iBOA mają możliwość przedłużenia umowy miesiąc wcześniej w stosunku do pozostałych kanałów ( sklepy/hotline/salony )

3.    Jak sprawdzić, jakie usługi są aktywne?

Zaloguj się na www.t-mobile.pl w części „Zarządzanie kontem”. Tutaj możesz dowolnego dnia, o dowolnej porze zarządzać swoimi usługami.

4.    Czy mogę samodzielnie wybierać i aktywować usługi dostępne dla mojej taryfy?

Tak. Wszystko znajdziesz w zakładce Usługi po zalogowaniu się do iBOA

5.    Czy w iBOA możliwa jest zmiana adresu do korespondencji?

Tak

IV. IBOA - BRAK NUMERU T-Mobile

1.    Czy mogę zarządzać kontem numeru stacjonarnego przez iBOA? Jak to zrobić?

Aby korzystać z internetowego Biura Obsługi Abonenta i zarządzać kontem numeru stacjonarnego przez Internet, skontaktuj się z Biurem Obsługi Abonenta pod numerem 602900 (opłata zgodna z cennikiem) i ustaw aktywny numer abonamentowy sieci T-Mobile jako administratora dla numeru stacjonarnego. Administrator zawsze loguje się na swój numer telefonu i widzi nie tylko konto swojego numeru ale również te konta(te numery,) które nadały mu uprawnienia administratorskie.

2.    Czy muszę mieć numer telefonu komórkowego w sieci T-Mobile, aby zarządzać kontem numeru stacjonarnego przez iBOA?

Tak. Aby korzystać z Internetowego Biura Obsługi Abonenta i zarządzać kontem numeru stacjonarnego przez Internet, skontaktuj się z Biurem Obsługi Abonenta pod numerem 602900 (opłata zgodna z cennikiem) i ustaw aktywny numer abonamentowy sieci T-Mobile jako administratora dla numeru stacjonarnego. Administrator zawsze loguje się na swój numer telefonu i widzi nie tylko konto swojego numeru ale również te konta(te numery,) które nadały mu uprawnienia administratorskie.

3.    Czy muszę mieć numer telefonu komórkowego w sieci T-Mobile, aby zarządzać kontem Blueconnect przez iBOA? W jaki sposób się zalogować (krok po kroku)?

Nie, klient blueconnect może zarządzać swoim kontem samodzielnie podając numer telefonu tej karty SIM którą ma w modemie. Numer telefonu tej karty można znaleźć na opakowaniu w który była karta. W tym samym miejscu jest też podany kod PUK, którego ostatnie 4 cyfry to tzw. BOA Kod, o który poprosi system w kolejnym kroku. Po wpisaniu BOA Kodu system wyśle sms z hasłem jednorazowym, można odczytać to hasło w aplikacji którą nawiązuje się połączenia internetowe w laptopie/komputerze.

Jest też inne rozwiązanie, Klient z blueconnect może ustawić sobie inny numer abonamentowy sieci T-Mobile jako numer administratora. Administrator zawsze loguje się na swój numer telefonu i widzi nie tylko konto swojego numeru ale również te konta(te numery,) które nadały mu uprawnienia administratorskie. Aby ustanowić administratora, skontaktuj się z Biurem Obsługi Abonenta pod numerem 602900 (opłata zgodna z cennikiem). Oczywiście możesz to również  zrobić samodzielnie logując się na konto numeru blueconnect w IBOA.

V.    MiBOA - PYTANIA OGÓLNE

1.    Co to jest MiBOA?

To specjalna wersja serwisu IBOA dla abonentów T-Mobile dostępna na ich telefonach. Jeśli klient chce sprawdzić koszty swoich bieżących połączeń czy wykorzystanie pakietów bezpłatnych minut wystarczy, że wpisze w przeglądarce swojego telefonu adres miboa.pl

2.    Kto może korzystać z MiBOA?

Z MiBOA może korzystać każdy Klient posiadający telefon ze skonfigurowanym dostępem do Internetu. W mobilnej przeglądarce internetowej (nie zalecamy korzystania z Opery Mini) wystarczy wprowadzić adres m.iboa.pl

3.    Czy do miBOA trzeba się logować?

Mobilne iBOA nie wymaga aktywacji. Żeby korzystać z serwisu, wystarczy wpisać adres m.iboa.pl w przeglądarce telefonu. Po nawiązaniu połączenia serwis rozpozna Twój numer telefonu, statusy usług i uprawnienia, wyświetlając treść dostosowaną do ustawień Twojego konta. W odróżnieniu od „dużego” iBOA, w serwisie mobilnym nie jest konieczne logowanie.

4.    Czy za korzystanie z MiBOA pobierane są opłaty? MiBOA jest całkowicie darmowe na terenie Polski – nie pobieramy opłat za transmisję danych, nie pomniejszamy Twoich ryczałtów / pakietów danych.

5.    Czy mój telefon musi spełniać jakieś specjalne wymagania, aby korzystać z MiBOA? MiBOA jest serwisem internetowym, a nie aplikacją instalowaną na aparatach telefonicznych, więc poza skonfigurowanym dostępem do Internetu w telefonie (aktywna usługa pakietowej transmisji danych), używaniem domyślnej przeglądarki, nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych wymagań technicznych. Jeśli telefon kupiłeś w naszej sieci i nie zmieniałeś ustawień to masz wszystko czego potrzeba do korzystania z MiBOA. Przeglądarka w Twoim telefonie nie ma odpowiednich ustawień? Skorzystaj z bezpłatnego zdalnego konfiguratora telefonu.

6.    W jaki sposób sprawdzić informacje o kosztach połączeń i usług oraz wykorzystaniu wybranych pakietów? Wykorzystanie posiadanych pakietów minut, SMS-ów i danych można sprawdzić w kategorii „Bieżące koszty”. Które usługi są aktywne można sprawdzić w odpowiednich kategoriach usług, a po wejściu w stronę danej usługi jest informacja o jej kosztach.

7. System nie rozpoznaje mojego numeru telefonu i prosi o jego podanie. W czym może tkwić problem?

Jeśli system nie rozpoznaje Twojego numeru, to prawdopodobnie łączysz się za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Wpisz swój numer, a potem jednorazowe hasło, które otrzymasz SMSem. Klienci biznesowi będą jeszcze poproszeni o BOA Kod.

8. Czy jeśli mam Operę Mini lub łączę się za pośrednictwem Wi-Fi, jest jakiś sposób na to, aby skorzystać z MiBOA?

Ci, którzy mają zainstalowaną Operę Mini, bądź łączą się poprzez Wi-Fi, również mogą skorzystać z MiBOA. Muszą jednak samodzielnie zalogować się serwisu. Aby to zrobić, należy:

wpisać do przeglądarki telefonu adres m.iboa.pl
następnie podać swój numer telefonu
podać hasło jednorazowe otrzymane SMS-em

Klienci biznesowi są proszeni dodatkowo o podanie BOA Kodu (dawniej Era Kod).

Połączenie z MiBOA za pośrednictwem Opery Mini wiąże się z opłatami za transmisję danych. W przypadku posiadania pakietu danych, zostanie on pomniejszony o dane pobrane podczas połączenia z MiBOA. Korzystanie z Wi-Fi nie wiąże się z żadnymi opłatami.

VI. FaKTURA, RACHUNKI w MiBOA
1.   Czy przez MiBOA mogę uruchomić usługę faktury?


Tak, taka możliwość dostępna jest w kategorii Płatności i faktury.

2.    Jak w MiBOA sprawdzić bieżące koszty połączeń i usług od ostatniej faktury? Wykorzystanie posiadanych pakietów minut, SMS-ów i danych można sprawdzić w kategorii „Bieżące koszty”.

3.    Jak sprawdzić kwotę ostatniej zaksięgowanej wpłaty i po jakim czasie informacja ta pojawi się w MiBOA? Informacja ta dostępna jest w sekcji „Płatności i faktury”. Informacja w serwisie MiBOA pojawia się od razu po zaksięgowaniu wpłaty przez PTC.

4.    W jakim czasie po wystawieniu f@ktura będzie dostępna w MiBOA? W MiBOA nie są dostępne faktury, a jedynie informacja o kwocie do uiszczenia i termin zapłaty.

5.    Ile faktur wstecz mogę zobaczyć w MiBOA? MiBOA udostępnia informacje o ostatnich trzech fakturach.

6.    Czy z MiBOA mogę aktywować usługę F@ktura? Tak, jest możliwa aktywacja usługi faktury elektronicznej.
pomoc
pytania
iboa
internetowe biuro obsługi abonenta